Μικρά Αγαπημένα

ΟΥΠΑΝΤΕΣΑ Γ΄          24/5/2010

 

24 Σεπτεμβρίου 2009 Προπαραμονή της Ντούρκα Πούτζα
Μια μικρή παρέα πιστών καθισμένη γύρω από τον Σουάμι Νταγιατμάναντα ακούει την Διδασκαλία του. Ακολουθεί μέρος της σε ελεύθερη μετάφραση από την Αγγλική.

Μαχά-Μάγια
Η Κάλι, η Θεία Μητέρα (Μαχά_Μάγια) έχει τέσσερα χέρια.
Δεξιά  παρέχει ασφάλεια και αφοβία.
Αριστερά στο ένα κρατά σπαθί και στο άλλο ένα κομμένο κεφάλι.
Όλοι είναι παιδιά της αλλά τι κάνει; Σκοτώνει τα κακά παιδιά της για να προστατέψει τα καλά*.   Τελικά δεν σκοτώνει κανένα, αλλά τα διορθώνει.
Όλα είναι Θεός.  Που είναι το πρόβλημα λοιπόν;  Πώς θα ξέρεις το καλό αν δεν υπάρχει το κακό;  Πάρτε για παράδειγμα 2 θάμνους, ο ένας έχει όμορφα λουλούδια, ο άλλος έχει αγκάθια. Αν δεν τα ξεχωρίσεις αν βάλεις το χέρι σου στα αγκάθια που είναι το πρόβλημα;   Το πρόβλημα είναι ότι το καταλαβαίνω αλλά δεν το δέχομαι.
Άλλο παράδειγμα. Σου τηλεφωνώ και λέω πως έρχομαι σε σένα. Πέντε λεπτά πριν φτάσω ξανατηλεφωνώ και σου λέω πως φτάνω.  Εκπλήσσεσαι;   Όχι. Το γνωρίζεις. Τότε που είναι το πρόβλημα όταν μας συμβαίνει κάτι;   Δεν το  γνωρίζεις  πως κάποτε θα αρρωστήσεις ή θα πεθάνεις εσύ, ή μέλος της οικογένειάς σου;   Το γνωρίζεις αλλά δεν το δέχεσαι. Όλοι έχουμε ημερομηνία λήξης, πάρτε παράδειγμα μία τούρτα, είναι υπέροχη, αλλά μετά από λίγες μέρες είναι δηλητήριο.
Όλα είναι Θεός, δεν μπορεί ο Θεός να είναι κακός. Πώς βιώνει ο καθένας, είναι θέμα κάρμα. Είτε το πιστεύεις είτε όχι αυτό είναι αλήθεια.
Στο σχολείο μαθαίνουμε γενικά τι είναι η φύση, ένα δέντρο ένα τραπέζι,  αλλά δεν είναι η πραγματικότητα. Αυτό το τραπέζι (δείχνει το τραπεζάκι μπροστά του) είναι πραγματικό;  Δεν μας το μαθαίνουν, μόνο η θρησκεία μας το μαθαίνει. Μας λένε πως γίνεται το γάλα γιαούρτι, αλλά το γιατί δεν μπορούν να μας το πουν. Έχουμε απαντήσεις σε πολλά πράγματα αλλά στο γιατί μόνο ο Θεός μπορεί να δώσει απάντηση, είναι η θέλησή Του. Εκεί μπαίνει η Θρησκεία.
Στο Ντακσινέσβαρ είχαν πολλά λουλούδια και ιβίσκους με κόκκινα λουλούδια, τότε σπάνια υπήρχαν με λευκά. Μια μέρα που ο Σρι Ραμακρίσνα και ο Ματχούρ Μπάμπου βρίσκονταν μπροστά σε έναν ιβίσκο με κόκκινα λουλούδια, ο Ματχούρ  είπε πως η φύση δεν αλλάζει, δεν μπορεί το φυτό αυτό να κάνει άσπρα λουλούδια. ‘‘Πώς, αλλάζει’’ λέει ο Σρι Ραμακρίσνα. ‘‘Ποιος έκανε τους νόμους της φύσης;  Ο Θεός. Αυτός λοιπόν μπορεί να αλλάξει τους νόμους’’. Την άλλη μέρα περνώντας από εκεί ο Σρι Ραμακρίσνα βλέπει στον ίδιο ιβίσκο ένα κλωνί με ολόλευκους ιβίσκους, ανάμεσα σε άλλα με κόκκινους. Αμέσως κόβει το κλωνί και το πάει στον Ματχούρ.
Η επιστήμη λέει το σύμπαν είναι πραγματικό. Η Θρησκεία λέει ότι δεν είναι. Κοιμάσαι με την γυναίκα σου και εκείνη βρίσκεται στην Αυστραλία και εσύ αλλού. Αυτή είναι μια καθημερινή εμπειρία τι είναι πραγματικό;  Κάποιος είναι ζωντανός, μιλά και σε δύο λεπτά πεθαίνει. Πού πήγε;  Οποιαδήποτε στιγμή η πραγματικότητα αυτή μπορεί να χαθεί. Όλα είναι Σαμσάρα (ο κύκλος των γεννήσεων). Όλα είναι σαν όνειρο αλλά δεν το ξέρουμε, η Μαχά-Μάγια δεν μας δείχνει την πραγματικότητα γιατί τότε θα τελείωνε το παιχνίδι της. Όλοι κάθε μέρα βλέπουμε το ίδιο όνειρο, είναι ένα θέατρο και εμείς είμαστε πολύ προσηλωμένοι στον ρόλο μας. Έχει και λίγο δράμα. Μέχρι να ξυπνήσουμε. Τότε δεν έχουμε ερωτήσεις. Μέχρι να ξυπνήσουμε όμως πρέπει να βλέπουμε καλά όνειρα. Οι καλές πράξεις, τα ιερά βιβλία και γενικά το καλό σε σκέψη,  λόγο,  πράξη, βοηθάνε. Αν κάνεις κακές δράσεις θα βλέπεις κακά όνειρα. Αν διαβάζεις βιβλία τρόμου θα έχεις εφιάλτες. Αν κάνεις το καλό θα έχεις ωραία όνειρα. Έως ότου να ξυπνήσεις.
---------------
* Αναφέρεται στο ποιητικό σανσκριτικό έργο ‘Ντέβι Μαχατμάγια’, γνωστό και ως ‘Τσάντι’ όπου η Θεία Μητέρα μάχεται εναντίων των Ασούρας. Το έργο είναι συμβολικό.
-------------------------
Ευχαριστίες στην Ανν που μετέφραζε αυτόματα και έτσι κράτησε σημειώσεις ο καταγραφέας.